loading...
رشته حقوق دانشجویان دانشگاه دشتستان
محمد اسلامیان بازدید : 2681 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

پرونده حقوقی

مجتمع قضایی شهید بهشتی اجرای احکام مدنی

الف  : کلاسه پرونده : 83/116/5 حقوقی – کلاسه پرونده اجرایی 17479 / 77 

 ب : خواهان  : یک هاجر دو مهدی

 خوانده : 1- محمد 2- ماشاالله 3- صدیقه 4- طیبه 5- فاطمه 6- زهرا 7- اکرم 8- اعظم

 ج : موضوع : تقسیم ترکه

 د : گردشکار : در تاریخ 6/4/83 خواهانها به استناد گواهی حصر وراثت دادخواستی را به مجمع قضایی شهید بهشتی مبنی بر تقاضای تقسیم ترکه تقدیم می نماید که به شعبه 41 ارجا می شود دادگاه دستور تعیین وقت و ثبت دادخواست را به دفتر می دهد و در وقت مقرر که به طرفین ابلاغ دادگاه تشکیل جلسه می دهد که در پایان جلسه پس استماع اظهارات اصحاب دعوا دادگاه چنین تصمیم می گیرد . . . .

 

مجتمع قضایی شهید بهشتی اجرای احکام مدنی

 

الف  : کلاسه پرونده : 83/116/5 حقوقی – کلاسه پرونده اجرایی 17479 / 77 

 

ب : خواهان  : یک هاجر دو مهدی

 

خوانده : 1- محمد 2- ماشاالله 3- صدیقه 4- طیبه 5- فاطمه 6- زهرا 7- اکرم 8- اعظم

 

ج : موضوع : تقسیم ترکه

 

د : گردشکار : در تاریخ 6/4/83 خواهانها به استناد گواهی حصر وراثت دادخواستی را به مجمع قضایی شهید بهشتی مبنی بر تقاضای تقسیم ترکه تقدیم می نماید که به شعبه 41 ارجا می شود دادگاه دستور تعیین وقت و ثبت دادخواست را به دفتر می دهد و در وقت مقرر که به طرفین ابلاغ دادگاه تشکیل جلسه می دهد که در پایان جلسه پس استماع اظهارات اصحاب دعوا دادگاه چنین تصمیم می گیرد .

 

بسمه تعالی- رای دادگاه

 

با توجه به دادخواست خواهان اقتضای امر دادگاه قرار ارجای امر به کارشناس صادر و اعلام می نماید با توجه به اینکه وصیت نامه متوافا دایر به فروش منزل بعد از سال فوت که حدود شش ماه از آن گذشته و تا رسیدگی و مرحله اجرای حکم نیز یکسال منقضی خواهد شد و مانع تقسیم ترکه نخواهد بود لذا به قید قرعه آقای مهندس شاپور اورعی با دست مزد سیصد هزار ریال انتخاب تا با ملاحظه محل و تطبیق آن سند سه دانگ منزل مسکونی متوافا ابتدا چنانچه قابل تقسیم بین ورثه باشد تقسیم و علی ارزیابی و سهم هر یک را اعلام نمایند بعد از کسر مهریه به فی روز و قبل از کسر مهریه خواهان مهریه خواهان لذا وقت احتیاطی تعیین به خواهان اخطار شود ظرف یک هفته پس از ابلاغ نسبت به تودیع دستمزد کارشناسی اقدام نماید پس از تودیع پرودنده بنظر برسد .

 

دادرس شعبه 41 مهر پرور 24/5/83

 

در تاریخ 29/7/83 دادگاه تشکیل جلسه می دهد و قرار کارشناسی را به طرفین و کارشناس تفهیم می نماید و مورد قبول همگی قرار می گیرد .

 

د : نظر کارشناس

 

در تاریخ 14/8/84 کارشناس نظر خود را چنین اعلام می دارد :

 

ریاست محترم شعبه پنجم دادگاه حقوقی مشهد

 

با اهداء سلام و آرزوی قبولی طاعات احتراما در اجرای کارشناسی پرونده کلاسه 83/116/5 حقوقی موضوع دعوای خانم حاجر به طرفیت آقای محمد و غیره به خواسته تقسیم ماترک مرحوم محمد قربانی کوهستانی به استحضار میرساند که از محل ملک مورد خواسته به نشانی بلور ولایت .... شش دانگ پلاک ثبتی 393 فرعی از 300 از شش نوزده اصلی بخش 9 مشهد اندازه گیری و معاینه فنی لازم به عمل آمد مساحت عرصه ملک حدود 117 متر مربع و اعیان احداثی با مساحت حدود 42/133 متر مربع در طبقات همکف و اول با پوشش سقف ها از تیر آهن و طاق ضربی می باشد با توجه به موقعیت مکانی و حدود اربعه جغرافیایی عرصه و وضعیت فعلی ساختمان احداثی و دیگر عوامل موثر ارزیابی مورد خواسته به شرح ذیل بر آورد و تقویم می گردد الف : ارزش سه دانگ مشاء از شش دانگ پلاک ثبتی فوق الذکر در حال حاضر به مبلغ 67500000 ریال . ب : ارزش سه دانگ و مشاء از شش دانگ عیانی ملک فوق الذکر ساختمان احداثی و محوطه سازی و دیوار کشی و اشتراکات آب و برق و گاز شهری من حیث المجوع 33000000 ریال و ارزش سه دانگ مشاء از شش دانگ ملک فوق الذکر به مبلغ برابر 100500000 ریال ( یکصد میلیون و پانصد هزار ریال ) بر آورد و پیشنهاد می گردد ضمنا به استحضار میرساند با توجه به تعداد وراث ملک فوق الذکر قابل تقسیم بین وراث مرحوم محمد قربانی بنظر نمی رسد .

 

با تقدیم احترام کارشناس راه ساختمان

 

شاپور اورعی زارع

 

نظر کارشناس به اصحاب دعوا ابلاغ می وشود و اعتراض به آن نمی شود لذا دادگاه 26/12/83 بدون اینکه اشاره کند که دادگاه آیا تشکیل جلسه رسمی داده یا خیر و در وفت فوق العاده است یا مقرر و .... فقط اکتفا به ختم رسیدگی کرده و رای خود را صادر نموده است .

 

  بسمه تعالی -  رای دادگاه

 

در خصوص دعوی خانمها هاجر و قیمومتاً از طرف فرزند صغیرش به طرفیت آقای محمد و غیره به خواسته 1- تقسیم ترکه 2- مطالبه مهریه مقوم به هشت میلیون ریال از یک باب منزل مسکونی با عنایت به محتویات پرونده و اینکه خواندگان ضمن حضور اعلام آمادگی جهت پرداخت مهریه و سهم الارث خواهان نموده اند و توسط کارشناس رسمی دادگستری موضوع کارشناسی و ارزیابی و غیر قابل تقسیم تشخیص و این نظریه از ناحیه مصون از تعرض مانده علی هذا مستنداً به مواد 200-304 –317 قانون امور حسبی و ماده 4 قانون افراز و فروش مال مشاء و ماده 1082 قانون مدنی رای به محکومیت خواندگان به پرداخت مهریه خواهان به نرخ روز و برابر نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی از ثمن  منزل مورثی و سپس تقسیم ترکه کمافرض الله صادر و اعلام می نماید این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض می باشد .

 

دادرس شعبه 5 دادگاه حقوقی مشهد – مهرپور

 

پس از ابلاغ به اصحاب دعوا خواهان درخواست صدور اجرایه می نماید تا به طرفین ابلاغ شود پس از صدور و ابلاغ اجرایه پرونده جهت اجرای رای دادگاه به اجرای احکام فرستاده می شود در ستون محکوم به اجرائیه چنین آمده است محکوم الیهم محکومند به ترکه شادروان محمد قربانی و پرداخت مهریه محکوم له به نرخ روز برابر نرخ تورم اعلام نیز توسط بانک مرکزی از ثمن منزل مورثی و پرداخت حق اجرا دولتی نیز به عهده محکوم الیه می باشد .

 

ز : نظر کار آموز :

 

رای صادره مطابق با موازین شرعی و قانونی صادر گردیده است .  اگر چه همانطور که در گزارش آمد در تشکیل جلسه مورخ 26/12/83  نقص هایی دیده می شود

 

شماره ٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢٢

 

دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی

 

الف : کلاسه پرونده : 84/1333/1 تجدید نظر

 

ب : خواهان : طاهره

 

خوانده : مهدی

 

ج : موضوع : مطالبه اجرت المثل

 

د : گردشکار

 

در تاریخ 11/2/84 خواهان دادخواستی را به خواسته مطالبه اجرت المثل و خسارت وارده به اتومیبل سواری بیوک مدل 1975 به شماره شهربانی 94659 تهران ل فعلا مقون به انضمام کلیه هزینه های دادرسی و هزینه های مربوط به توقیف و انتقال به پارکینگ و تسویه حساب راهنمایی و رانندگی و دلائل وملزمات دادخواست ایشان عبارتست از :

 

1-                       دادنامه شماره 230/36 –9/8/83 صادره از شعبه هشتم دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی

 

2-                       رونوشت مصدق سند مالکیت اتومبیل مذکور

 

3-                       محتویات پرونده تامین دلیل شماره کلاسه 100-83-257 شورای حل اختلاف حوزه 257

 

4-                       فتوکپی مربوط به فیش هزینه های پارکینگ و انتقال خودرو با جرثقیل  و تسویه حساب  راهنمایی و رانندگی .

 

5-                       مضون متن دادخواست نیز چنین است که خواهان به موجب حکم دادگاه اتومبیل خود را از ید خوانده خوارج نموده و مالکیت خود را در دادگاه اثبات نموده است و حال خسارات و هزینه های متقبله را به اضافه اجرت المثل ایام تصرف را از وی مطالبه می نماید . دادگاه دستور ثبت و تعیین وقت مراجعه را به دفتر می دهد و همچنین از دفتر می خواهد که نسبت به تعیین بهای خواسته منجزا از خواهان توضیح بخواهد دفتر وقت مراجعه را برای 25/2/84 تعیین می نماید و طی اخطاریه رفع نقص از خواهان می خواهد که نسبت به تعیین دقیق خواسته ظرف 10 روز اقدام نماید خواهان نیز اعلام می دارد که مبلغ دقیق خواسته باید بنظر کارشناس تعیین شود و فعلا آنرا به یازده میلیون ریال تقدیم نموده ام و مبلغ صد هفتادو یک هزار ریال را بعنوان هزینه دادرسی طی فیش بانکی شماره ... پرداخت نموده ام و پس از تعیین مبلغ دقیق خواسته و خسارات حاضرم مابقی آنرا نیز بپذیرم وقت رسیدگی به دستور دادگاه پس از آن به خواهان ابلاغ واقعی می شود و نسخه ثانی دادخواست و ضمائم جهت خوانده ارسال می گردد در تاریخ 21/4/84  در وقت مقرر شعبه 29 دادگاه عمومی مشهد جهت رسیدگی تشکیل جلسه می دهد خواهان اظهار می دارد که خواسته ام  به شرح دادخواست است به این شرح که اتومبیل من به رسم امانت در اختیار فردی بنام رجب که از بستگان شوهرم می باشد بود که ایشان فضولتا آنرا فروخته و با عدم تنفیذ اینجانب مواجه شده است و به حکم دادگاه که پیوست دادخواست است آنرا از خوانده استراداد نمودم خوانده نیز اظهار می دارد که نیز در جریان استار حکم مذکور از دادگاه تجدید نظر اینجانب مریض شدم و نتوانستم پیگیری کنم که بعد از رفع کسالت در دیوان عالی کشور به رای دادگاه تجدید نظر اعتراض نمودم و در حال رسیدگی است دادگاه ختم رسیدگی را در پایان این جلسه می دارد و در همان تاریخ با توجه به مندرجات و اوراق پرونده اقدام به اصدار رای می نماید .

 

شماره دادنامه 436/64-21/4/84

 

بسمه تعالی – رای دادگاه

 

نسبت به خواسته خواهان به طرفیت خوانده به خواسته مطالبه اجرت المثل و خسارات مربوطه به یک دستگاه اتومبیل بیوک به شماره 64659 – تهران ل با توجه به مفاد دادخواست تقدیمی و مستندات ملزم به آن و استماع اظهارت متداعیین در جلسه دادگاه و سوابق مربوطه که جملگی حکایت از آن دارد اتومیبل خواهان در ید فرد ثالثی بنام رجب راستی بوده و مشارالیه بدون اجازه مالک با ارتکاب جرم فروش مال غیر آنرا برابر قولنامه عادی به خوانده منتقل و تحویل می دهد موضوع استرداد اتومبیل در شعبه 52 مطرح و در نهایت خوانده این پرونده به استراداد اتومبیل محکوم و اتومبیل منازع فی به خواهان اعاده می گردد لکن از قصور وی و ارتکاب فعل مجرمانه توسط مشارالیه یا فرد ثالث آقای رجب راستی قیدی ندارد لذا دادگاه صرف نظر از اینکه خواهان می بایست فروشنده مالغیر را طرف دعوا قرا می داد یا اینکه مدرکی در این خصوص ارائه , که بتوان استناد آن قصور را برخوانده بار و وی را محکوم نمود . فلذا ادعای خواهان با وصف فوق قابلیت استماع را ندارد مستندا به مواد و 197 و قانون آئین دادرسی قرار رد دعوا را صادر و اعلام می دارد این قرار ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی می باشد .

 

دادرس شعبه 29 دادگاه عمومی حقوقی مشهد-   علوی

 

 گر دشکار در دادگاه تجدید نظر

 

تجدید نظر خواه خواهان دعوای بدوی خانم طاهره دادخواستی به دادگاه بدوی تقدیم می نماید به این مضمون که تجدید نظر خوانده از زمانی که حکم دادگاه به نفع اینجانب صادر شد که باید اتومبیل بنده را به اینجانب تحویل نماید خسارات عدید ه ای به آن وارد نموده که نظر کارشناس و پرونده ای تامین دلیل موید این مطلب می باشد .

 

 دادگاه بدوی بدون توجه به شرح دادخواست و مدارک دلائل ابرازی و در متن رای با استفاده ار کلمه قصور استدلال نموده که دلیل بر قصور یا تقصیر خوانده ارائه نشده است در حالی که موضوع دعوای مطالبه اجرت المثل بوده و استحقاق فرد در وصول اجرت المثل نیازی به اثبات تقصیر ندارد لذا تقاضای نقص رای دادگاه بدوی را دارد طبق قانون دادگاه بدوی یک نسخه ار دادخواست وضمائم آنرا برای تجدید نظر خوانده ارسال می نماید و لایحه دفاعیه ایشان را اخذ و ضمیمه آن می نماید وپس از تکمیل پرونده را به دادگاه تجدید نظر استان ارسال می دارد که به شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان ارجاع می شود مجددا لایحه ای تجدید نظر خوانده به این دادگاه تقدیم می نماید که تلخیص مندرجات لوایح ایشان به این شرح است که اینجانب از اتومبیل از شوهر خواهر تجدید نظر خواه که بنگاه اتومبیل دارد خریداری نموده اند که پس از آن متوجه شدند که مغبون شده اند م هنگامی که برای فسخ قرار داد طرح دعوا نمودم متوجه شدم که سند بنام خانم طاهره تجدید نظر خواه است این در حالی است که سند ابتداً بنام فروشندگان بوده و ضامنین اصلی فروشندگان هستند که به دلیل رابطه سببی با خواهان دعوا علیه اینجانب که مغبون و متضرر طرح شده است .

 

دادگاه تجدید نظر در تاریخ 30/7/84 در وقت فوق العاده برای رسیدگی به دعوا تشکیل جلسه می دهد و با بررسی اوراق و محتویات پرونده پس از انجام مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و مبادرت به صدور رای می نماید .

 

بسمه تعالی رای دا دگاه

 

 دعوی بانو طاهره فرزند نور محمد به طرفیت آقای مهدی فرزند حسین مبنی بر تجدید نظر خواهی نسبت به دادنامه شماره 636/64 – 21/4/84 صادره از شعبه 29 دادگاه عمومی حقوقی مشهد با توجه به اوراق و محتویات پرونده , تجدید نظر خواهی وارد به نظر نمی رسد , رای تجدید نظر خواسته صریحا صادر گردیده است مطالب معنونه ار ناحبه تجدبد نظر خواه به نحوی نیست که نقص دادنامه تجدید نظر خوانده را ایجاب نماید لذا به تجویز ماده 353 قانون آئین دادرسی مدنی دادگاههای عمومی و انقلاب رای تجدید نظر خواسته را تایید می نماید رای دادگاه قطعی است .

 

رئیس شعبه 14 دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی     مستشارن دادگاه

 

 محمد حسن بیاتی                                                    جواد میرزائی سید محمد محدث

 

نظر کار آموز :

 

اگر چه دادگاه بدوی طبق قانون و رویه قضائی مجاز به صدور قرار عدم استماع دعوا می باشد ولی می بایست هر مرجع قضائی رسالت خود را درپاسخ به  تظلم  خواهی به انجام رساند لذا نباید به طوری باشد که در پی هر ایرادی قرار رد صادر نماید و وارد ماهیت دعوا نشود چه اشکال داشت دراین دعوا با دعوت ثالث به دعوا وکسب اطلاع از وی رای مستدل صادر می نمود و پس ازچند ماه رسیدگی نتیجه ای قضایی را به طرفین ارائه می داد نه اینکه راه را برای بالاو پایین رفتن از پله های داگستری باز بگذارد و این آرمان شاید بیشتر با تجویز قانون گذار و استدلال قضایی قضات انجام شدنی باشد .

 

شماره ٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣٣

 

دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی

 

الف : کلاسه پرونده : 14/1372/84   ت

 

ب : خواهان دادگاه بدوی : معصومه وکیل خوانده جواد حسین زاده

 

خوانده دادگاه بدوی : کاظم

 

ج : موضوع پرونده : اعتراض به قرار تامین خواسته صدور با عدم ایشان ..

 

د : گردشکار

 

خواهان دادگاه بدوی در برگه دادخواست به تاریخ 1/3/84 به قرار تامین خواسته ناشی از مطالبه و استرداد جهیزیه موضوع پرونده کلاسه   84/163/17  و کلاسه اجرائی 16277/77 نموده درخواست مطالبه و استرداد مازاد بر جهیزیه تامین شده نموده است واعلام نموده که اقلام اسنادی که متعلق به وی بوده توسط همسرش مازاد بر جهیزیه تامین شده است .

 

در تاریخ 24/3/84 در جلسه رسیدگی در وقت مقرر به در حضور وکیل خوانده به دعوی رسیدگی می شود و خواهان اظهار می دارد برای ادعای خود دلیلی ندارد و درخواست سوگند دادن خوانده را از دادگاه می نماید و براین مبنی دادگاه قرار اینان سوگند را صادر می نماید و ضمن دستور ذکر می نماید به وکیل خوانده ابلاغ شود که موکله خود را جهت اتیان سوگند به دادگاه حاضر نماید دفتر این ابلاغ را بصورت واقعی به وکیل خوانده می نماید خانم معصومه گواهی را از پزشک به دادگاه توسط وکیل خود ارائه می دهد به این مضمون (( گواهی می نمایم که خانم معصومه ناراحتی عاطفی دارد و در حال حاضر در مان او پیگری می شود و وکیل او همراه این گواهی در لایحه خود چنین می آورد که توجها به وحدت ملاک م 306 ق آدم تقاضای تعیین وقت مناسب   به 1 ماه جهت حضور موکل مبنی بر قبول یاد سوگند مورد تمناست و خواهان طی اوراقی که باعث مسدود  شدن حسابش به واسطه قرار تامین خواسته که خواسته خوانده بوده لایحه ای می دهد و عنوان می دارد که دو همسرم که انکار می کند مدارک  اینجانب در منزل نبوده پس چطور از طریق قانون با دفترچه های بانکی من باعث مسدود شدن حسابهای بانکی شده است در تاریخ 9/4/84 در وقت مقرر دادگاه تشکیل جلسه می دهد و اعلام می دارد با توجه به اینکه گواهی پزشکی با تایید پزشکی قانونی نرسیده مع الوصف چون برای یکبار استمهال حق خوانده است علیهذا دفتر وقت رسیدگی نزدیک تعیین به خواهان حضورا ابلاغ شود و به وکیل خواهان نیز اخطار شود در تاریخ 27/4/84 دادگاه تشکیل جلسه ای می دهد و خواهان اظهارات خود را درباره طی لایحه ای به دادگاه تقدیم می نماید و وکیل خوانده نیز اظهار می دارد که موکله به واسطه بیماری نتوانسته حضور یابد اطلاعاتی که در رابطه با حسابهای خواهان بدست آورده از کپی آن بوده نه از اصل آن لذا دادگاه با توجه به محتویات مندرجات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به صدور رای به شرح ذیل می پردازد .

 

بسمه تعالی – رای دادگاه

 

در خصوص دعوی آقای کاظم … بطرفیت خانم معصومه با وکالت آقای جواد حسین زاده دایر به تقاضای استرداد مدارک مورد خواسته با توجه به محتویات پرونده عبارت است از شرح دادخواست تقدیمی بشرح صورتجلسه 24/3/84 و 27/4/84 اظهارات خواهان و وکیل خوانده و صوتجلسه 9/4/84 اظهارات خواهان لوایح پیوست از ناحیه طرفین و لیست مدارک مورد مطالبه از ناحیه خواهان و برگ مصدق وکالت وکیل خوانده النهایه با حفظ اینکه خواهان مدعی است که با توقیف اقلام جهیزیه پس از صدور قرار تامین و تحویل خوانده مدارکی از اینجانب برابر لیست پیوست داخل کمد بوده به همراه کمد تحویل خوانده گردیده  تقاضای تحویل دادن اقلام مزبور را بخودم دارم وکیل خوانده برابر اظهارات موکله خویش منکر مورد می باشد و خواهان تقاضای ایشان سوگند خوانده را نموده و نامبرده ( خوانده ) با دو بار تعیین وقت از آمدن بدادگاه و اتیان سوگند تعلل نموده و سربازده است بنا بمراتب دعوی خواهان محمول بر صحت تشخیص و با حفظ اینکه اقلام مزبور … حقوقی و مالی برای خواهان خواهد داشت و به استناد ماده 308 قانون مدنی خوانده به اقلام مورد خواسته برابر لیست پیوست شامل از:

 

1-  قولنامه زمین واقع در منزل آبادکیلومتر 5 جاده سنتو به متراژ یکصد متر مربع بنام خواهان

 

2-           شناسنامه متعلق به خواهان شماره 654 3

 

3- کارت پایان خدمت به شماره سریال 3396894  

 

4-تعداد هفت عدد دفترچه حساب بانکی از شعب بانک صادرات ، تجارت ، سپه ، مسکن ، کشاورزی ، ملی صادرات

 

5-آلبومهای عکس خانوادگی و دوران سربازی .

 

6- مدارک قانونی اداره کل کار و تامین اجتماعی .

 

7- قولنامه منزل استجاری واقع در بلوار طبرسی شمالی 45 منزل خانم ملیحه … در حق خواهان محکوم می گردد رای صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل تجدید نظر خواهی است دفتر با ابلاغ  دادنامه پرونده از آمار کسر شود .

 

رئیس شعبه 17 حوزه قضائی شهید بهشتی مشهد

 

علیزاده

 

تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر

 

خوانده دادگاه بدوی به دادنامه شماره 902/207-27/4/1384 اعتراض می نماید در تاریخ 15/8/84 در وقت فوق العاده دادگاه شعبه 14 به تجدید نظر بتصدی امضا کنندگان سید محمد محدث و جواد میرزائی مستشاران و محمد حسن بیاتی رئیس تشکیل می شود و پس از ملاحظه در محتویات پرونده اعلام می دارند اثر تکمیلی دیگری ضروری بنظر نمی رسد لذا پس از مشاوره و اعلام ختم رسیدگی به قرار ذیل رای صادر می نمایند .

 

رای دادگاه

 

در مورد دعوی خانم معصومه فرزند عباسعلی بطرفیت آقای کاظم فرزند هاشم مبنی بر تقاضای تجدید نظر نسبت به دادنامه شماره207/902  -27/4/84  صادره از شعبه 17 دادگاه عمومی و حقوقی مشهد با عنایت به محتویات اصولا تقاضای استرداد مدارک و اسنادیکه دعوی حقوقی است که قانون ملزم کرده است خواهان بتقدیم دادخواست مستقل و دادخواست باید در روی برگهای چاپی مخصوص نوشته شود و حاوی نام و نام خانوادگی طرفین دعوی و آدرس آنان و تعیین خواسته و اگر مالی است تقدیم گردد در حال اینکه در پرونده کار آقای کاظم استرداد مدارک در ضمن اعتراض نامه به قرار تامین خواسته به عنوان نموده است و دادخواست مستقلی نداده است لذا دادگاه رای آقای کاظم را بکفیت مطروحه صادر و اعلام می دارد رای صادره قطعی است .

 

دادرسان شعبه 14 تجدید نظر استان خراسان رضوی .

 

سید محمد محدث    جواد میرزائی    محمد حسن بیاتی

 

نظر کار آموز :

 

در یک دادخواست می شود خواسته های متفاوت ذکر گردد ماده 65 قانون آدم و در دادخواست مطرح در این پرونده اعتراض به قرار فرضا با مطالبه اموال توقیف شده به موجب قرار تامین خواسته در یک برگه دادخواست باشد و رسیدگی به آن خالی از اشکال است چه بسا اینکه تجدید نظر خواه برای عدم حضور در دادگاه بدوی که خوانده بوده هیچ کدام از معاذیر ماده 306 را عنوان ننموده و قرینه از این است که عدم حضور ایشان برای ادای سوگند نشانه تصرف در اموال مورد ادعائی تجدید نظر خوانده می باشد . ولی با این حال اگر قضات محترم دادگاه تجدید نظر استان بخواهند از حکمی که با عدم اتیان سوگند صادر شده قناعت وجدان حاصل نمایند بهتر این است که طبق م 306 ق آدم عذر را موجه و حکم دادگاه بدوی را نقض و خود رسیدگی نمایند و اگر تجدید نظر خواه حداقل سوگند خورده و آن گاه رای به نفع  او صادر نمایند مگر نه بی اعتبار خواندن رسیدگی به تظلم در دادگستری را آنهم به ایرادی غیروارد فقط تواری دادرسی را محیا کرده و ذینفع را از رسیدن به حق خود محروم می نماید

 

برچسب ها پرونده حقوقی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت همه کاربرانی که از این وبسایت دیدن می کنند . این وبسایت تهیه شده توسط دانشجویان رشته حقوق ورودی 90 دانشگاه ازاد اسلامی واحد دشتستان می باشد، لطفا نظرها ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید/از همه کسانی که علاقه مند به همکاری با ما هستند دعوت به عمل می آید./باتشکر محمد اسلامیان ................................... از فرمایشات حکیمانه امیر مومنان و متقیان علی علیه السلام: نام خدا را بزرگ دار، و جز به حق سخنی بر زبان نیاور، مرگ و جهان پس از مرگ را فراوان به یاد بیاور و هرگز آرزوی مرگ مکن، جز آنکه بدانی از نجات‏یافتگانی! حق سنگین اما گواراست و باطل سبک و آسان اما کشنده! از سه کار نباید حیاکرد: خدمت به میهمان، از جا بر خاستن در برابر پدر و آموزگار و طلب حق گر چه اندک باشد! از گنجهاى بهشت نیكى كردن و پنهان نمودن كار[نیك] و صبر بر مصیبتها و نهان كردن گرفتاریها (یعنى عدم شكایت از آنها) است. از حوادث گذشته ی تاریخ برای آینده عبرت گیر که حوادث روزگار با هم همانند بوده و پایان دنیا به آغازش می‏پیوندد و همه‏ی آن رفتنی است. هر چه شنیدی بازگو مکن که نشانه‏ی دروغ‏گویی است و هر خبری را دروغ مپندار که نشانه‏ی نادانی است. از دوستی با بی‏خردان و خلافکاران بپرهیز، زیرا هر کس را از دوست وی می‏شناسند. در چیزی بیاندیش که یاری ات دهد! شرافت به خرد و ادب است نه به ثروت و مال! به افراد پایین‏تر از خودت توجه داشته باش که راه شکرگزاری تو در برتری است. سکوت، بوستان اندیشه است! آب دنياي حرام، همواره تيره و گل‏آلود است، منظره‏اي دلفريب و سرانجامي خطرناک دارد! روزه ی قلب بهتر از روزه زبان است، و روزه زبان بهتر از روزه شکم است. کسی که عهد و پیمان خود را رعایت نکند به خداوند یقین ندارد! هیچ چیز مانند همت بلند انسان را بزرگ نکرد؛ چنان که چیزی مانند شهوت رانی او را به زمین نزد. خدا را خدا را در مورد يتيمان! نكند آنها گاهي سير و گاهي گرسنه بمانند، نكند آنها در حضور شما در اثر عدم رسيدگي از بين بروند! هر که از نردبان همت بلند، بالا رود جهانیان او را به دیده تعظیم بنگرند. پاداش مجاهد شهيد درراه خدا بزرگتر از پاداش عفيف پاكدامني نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمي شود، عفيف پاكدامن فرشته اي از فرشته هاست! نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی پای بر شرافت خود گذارد. اى پسر آدم! اگر ديدى كه خداى سبحان، نعمتش را پى درپى به تو ارزانى مى دارد و تو نافرمانيش مى كنى، از كيفر او بترس! هيچكس چيزى را در دل نهان ننمود، مگر آنكه، در سخن نابجايى كه از دهانش مى پرد، يا در صفحات چهره اش، هويدا شود. چشم از سختى خوار و خاشاک و رنج‏ها فرو بند تا همواره خشنود باشى. آن کس که لباس حياء بپوشد، کسى عيب او را نبيند. شگفتا که حسودان از سلامتى خود غافل مانده‏اند! کسى را به پيکار دعوت نکن، اما اگر تو را به نبرد خواندند بپذير، زيرا آغازگر پيکار تجاوزکار، و تجاوزکار شکست خورده است. به خدا سوگند اين دنياى شما که به انواع حرام آلوده است، در ديده من از استخوان خوکى که در دست بيمارى جذامى باشد، پست‏تر است. هر کس تن به سستى دهد، حقوق را پايمال کند، و هر کس سخن چين را پيروى کند دوستى را به نابودى کشاند. بخشش بيش از خويشاوندى محبّت آورد. خدا را از سست شدن اراده‏هاى قوى، گشوده شدن گره‏هاى دشوار، و درهم شکسته شدن تصميم‏ها، شناختم. حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است! خداوند سفیهان را به سبب ارتکاب معاصی و حکیمان را به علت ترک نهی از منکر لعنت کرد و از رحمت خود دور نمود. روز دادگرى بر ستمگر سخت تر است از روز ستم بر ستمديده! ......................................... ......................................... در محضر بهجت عارفان: ائمۀ اطهار (علیهم السلام) هم ترس از جهنّم داشتند و هم طمع به بهشت، ولی عبادت را برای خوف و طمع نمی کردند. اگر مسألۀ امام شناسی بالا رود، خداشناسی هم بالا می رود، زیرا چه آیتی بالاتر از امام (علیه السلام)؟! امام آیینه‌ای است که حقیقت تمام عالم را نشان می دهد. ائمه (علیهم السلام) از حال ما غافل نیستند، اگرچه ما از آن ها غافل باشیم! نجات برای کسی است که اهل بیت (علیهم السلام) را در همه جا مورد تخاطب و حاضر ببیند. از محبّت اهل بیت (علیهم السلام) نباید دست برداشت، همه چیز توی محبّت است، اگر چیزی داریم از محبّت است. اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم: بین حیات معصومین (علیهم السلام) و مماتشان، هیچ فرقی وجود ندارد! به هر اندازه از بیانات اهل بیت (علیهم السلام) دور باشیم، از خود ایشان دوریم! اگر درست به قرآن عمل می کردیم، با عمل خود دیگران را جذب می کردیم؛ زیرا مردم غالباً – به جز عدّۀ معدود – خواهان و طالب نور هستند. سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم! چه قدر بگوییم که حضرت صاحب (عج) در دل هر شیعه‌ای یک مسجد دارد! ما عظمتی نداریم، همین اندازه عظمت داریم که می ایستیم؛ بعد همین را در رکوع، نصفه می کنیم؛ و بعد به سجده و خاک بر می گردیم. برخی از مقربین، از شوق لقای بهشت مرده‌اند؛ زیرا شنیدن آیات رحمت و نعمت و یا عذاب و نقمت، در انسان موحّد تکویناً اثر می‌گذارد... انسان چه قدر به مرگ نزدیک است و در عین حال، چه قدر آن را دور می پندار و از آن غافل است! هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفّار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد! هیچ کاری نیست که احتیاط در آن، پشیمانی در پی داشته باشد. خدا می داند همین عبادتهای ساده و مختصر اگر از اهلش صادر شود، چه اثرها دارد. فحش و توهینِ نااهل نباید ما را ناراحت کند و از راه و مقصد، سست و دل سرد نماید! بنده خیال می کنم فضیلت بُکاء [گریه] بر سیدالشهداء (علیه السلام) بالاتر از نماز شب باشد! خدا کند کند بفهمیم که خرابیم تا به فکر اصلاح و درمان برآئیم. انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حقّ است و یا باطل و پیرو آن.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت جدید چگونه است ؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 119
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 45
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 235
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 1,739
  • بازدید کلی : 103,541
  • کدهای اختصاصی





    »» قوانين کيفري
    »
    قانون مجازات اسلامي
    »
    قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب
    »
    مجازات و دادرسي


    » جرايم کارکنان دولت و شهرداري ها و مامورين به خدمات


    » جنگلها و مراتع


    » زندان و عفو


    » متفرقه


    » محيط زيست ، صيد و شکار ، فضاي سبز


    » مطبوعات و رسانه ها


    » مقررات مختلفه


    » منابع و محيط زيست


    » مواد مخدر و قاچاق و داروهاي روانگردان


    » موسسات آموزشي ، امتحانات و آزمونها


    » هوايي ، دريايي و مرزي


    » پزشكي و بهداشتي


    » کار و تامين اجتماعي


    » گذرنامه ، ورود و اقامت اتباع بيگانه
    قوانين حقوقي
    » اراضي و املاک


    » قانون اساسي


    » قانون مدني


    » اصول تشکيلات دادگستري و مقررات مربوط به قضات


    » امور و حسبي و خانواده


    » اوقاف


    » بيمه


    » تجارت


    » ثبتي و اراضي


    » دادرسي و اجرا


    » راهنمايي و رانندگي


    » سازمان بازرسي کل کشور


    » شهرداري


    » فن آوري اطلاعات


    » قانون ديوان عدالت اداري


    » قوانين متفرقه


    » مسکن و اجاره


    » معادن


    » وکالت و کارشناسي


    » کار و تامين اجتماعي


    » قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت

    پشتيباني

    دیکشنری

    ابزار هدايت به بالاي صفحه

    پیج رنک

    تماس با ما

    کد حرکت متن دنبال موس دريافت کد حرکت متن


    استاد لقمان زاده

    استاد دریمی

    استاد شعبان زاده

    استاد سلیمانی

    استاد سیدباقر موسوی

    استاد گشتاسب

    استاد آهن جگر

    دکتر ناصر کاتوزيان

    دکتر ربيعا اسكيني

    دکتر حسن امامي

    دکتر سيد حسين صفايي

      دکتر رضا نوربها

    دکتر محمّد رضا ضيايي بيگدلي

    استاد ايرج گلدوزيان

    دکتر حسن دادبان

    دکتر سيد محمد هاشمي

    دکتر محمدجعفر جعفري لنگرودي

    دانلود نرم افزار حقوقي

    قوانين اساسي تمامي کشورها

    سايت حقوقي تقريحي

    وبلاگ روانشناسي

    حقوقدانان 90

    وبلاگ دانشجويان حقوق 90 دانشگاه شاهد تهران

    وبسایت صوت حقوق

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    ????? ????? ????

    جاي لوگوي شما دوستان ما